Just nu har vi förseningar i sophämtningen på grund av ishalka. Läs mer
close

Fastighetsförvaltare till Gästrike återvinnare i Gävle

Vill du vara med och utveckla verksamheten hos Gästrike återvinnare? Längtar du dessutom efter att få tillhöra en organisation med stark gemenskap och en arbetsplats som värderar balansen mellan familj och arbete? Då håller vi tummarna för att just du matchar uppdraget! Nu söker vi en fastighetsförvaltare som vill vara med och göra skillnad.

Om oss

Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering som hjälper sina invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.

Arbetsuppgifter

Gästrike återvinnare kommer vid årsskiftet att ta över hundra återvinningsstationer i de fem medlemskommunerna. I och med övertagandet ska markarrenden och skötselfrågor hanteras. Därtill äger kommunalförbundet en omlastningsyta för restavfall och smått brännbart. Tillsammans med övriga fastighetsfrågor inom verksamheten finns därför ett behov av någon som kan ansvara för teknisk, ekonomisk, praktisk och administrativ fastighetsförvaltning i organisationen.
Du kommer också att vara processledare för fastighetsfrågor och brandskyddsansvig för hela vår organisationen. Du ansvarar i samarbete med fastighetsägaren för underhåll, drift och skötsel på fastigheter och arrenden där kunden bedriver sin verksamhet. Det är viktigt att du är införstådd med att tjänsten är mycket varierande och att du behöver kunna arbetsleda dig själv samt vara duktig på att planera, dokumentera och organisera. Oförutsedda händelser kommer att vara en del av din vardag, varför det är viktigt att du klarar det såväl som att planera och genomföra olika fastighetsrelaterade åtgärder. Vi ser att du tar ansvar för att:

• Hantera arrendefrågor
• Underhåll och upprättande av underhållsplan för fastigheterna
• Driva underhålls- och verksamhetsutvecklingsprojekt
• Delta som sakkunnig och kravställare i utvecklings- och investeringsprojekt
• Beställa, kravställa och följa upp leverantörer inom ditt ansvarsområde
• Samverka med konsulter i genomförandet av entreprenader
• Budgetering och ekonomisk uppföljning
• Samverkan med övriga avdelningar, samt olika samarbetspartner och intressenter
• Avvikelsehantering

Detta söker vi

Vi söker dig med relevant dokumenterad utbildning och/eller några års erfarenhet av liknande arbete. Tidigare arbete med fastighetsförvaltning och/eller arrendefrågor är meriterande. Likväl om du varit med i entreprenadupphandlingar och har kunskaper om allmänna bestämmelser runt dessa. Du har erfarenhet av att leda projekt och ansvara för projektens ekonomi, funktion, tid och kvalitet. Du har B-körkort och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift liksom i Officepaketet.
Som person är du social och har lätt att bygga relationer till andra människor. Du har ett kundorienterat och flexibelt förhållningssätt där du alltid lägger kunden i fokus och snabbt anpassar dig till nya situationer. För att lyckas i rollen behöver du gå in i alla situationer med ett helhetsperspektiv och vara en finurlig problemlösare som kan lite om mycket. Det är viktigt att du är strukturerad, har förmågan att tänka nytt och är intresserad av utveckling. I tjänsten kommer du bland annat att ha kontakt med kollegor, underleverantörer och markägare, varför vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Omfattning

Tjänsten är på heltid och avser en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning om 6 månader. Arbetsort är Gävle.

Ansökan

Detta är ett rekryteringsuppdrag där StudentConsulting hanterar den första kontakten med dig som sökande. Eventuella frågor besvaras av Caroline Cato på Student Consulting; caroline.cato@studentconsulting.com. Gör din ansökan här. Tänk på att väl genomarbetade ansökningshandlingar där du tydligt beskriver din erfarenhet ökar dina chanser i urvalsprocessen. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vill du vara med och skapa samhällsnytta? Ta chansen att jobba inom en unik och varierande verksamhet där du får vara med och göra skillnad. Välkommen med din ansökan!

arrow-right