Just nu har vi förseningar i sophämtningen på grund av ishalka. Läs mer
close
Återvinningscentral med containrar på rad

Automatisk fakturering

Faktureringen av företag och verksamheter sker genom avläsning av registreringsnummer på alla företagsbilar som klassas som lätt lastbil. Faktura skickas automatiskt till företaget (fordonets ägare) i en månadsfaktura.

I de fall där företag och verksamheter har flera bilar som passerat infarten skickas en samlingsfaktura. Våra fakturor skickas via Svea Bank.

Ett besök kostar 360 kr exkl. moms.

Fakturafrågor

Har du frågor gällande din faktura ber vi dig att i första hand höra av dig via de kontaktuppgifter som finns på din faktura.

Märkning/referens på faktura

Det är inte möjligt att få en referens/markering på din faktura i dagsläget. Informationen som finns på fakturan är:

  • Vilken återvinningscentral besöket skett på
  • Registreringsnummer
  • Tidpunkt
arrow-right