Vi lägger om körschemat för hämtning av plast- och metallförpackningar med start i början på juni. Det innebär att vissa av våra kunder kan få nya hämtningsdagar för just dessa förpackningar och kan medföra att man får tömt några dagar tidigare eller senare under en övergångsperiod. Det kan också medföra att man får nya hämtningsdagar för olika förpackningar vid olika tillfällen, men vi gör allt vi kan för att våra kunder ska påverkas så lite som möjligt.
Varför gör vi det här?
Från årsskiftet 23/24 är det vi på Gästrike återvinnare som ansvarar för insamling av förpackningar i vår region. För att våra transporter ska bli så effektiva som möjligt för minsta möjliga påverkan på miljö och ekonomi behöver vi göra vissa justeringar i våra körturer.
Behöver du veta vilka dina nya hämtningsdagar är?
Om du behöver veta vilka dina nya hämtningsdagar är vill vi att du skickar din fråga till vår kundservice på e-post info@gastrikeatervinnare.se. Ange namn, adress, telefonnummer och gärna även kundnummer. Skriv RUTTOPTIMERING i ämnesraden och ett kort meddelande om vad det gäller så hör vi av oss så snart vi vet. Här på hemsidan uppdaterar vi löpande med den senaste informationen om vad som händer i projektet och hur du som kund eventuellt kan påverkas.